JAZYKOVÁ ŠKOLA SPEAK THE QUEEN´S - VŠEOBECNÉ SMLUVNÍ PODMÍNKY (dále jen „VOP“)
1. Úvod
1.1. Pojmosloví
1.1.1. V textu VOP jsou použity výrazy počínající velkým písmenem. Jedná se o pojmy, jejichž význam je definován buď na místě prvního použití (jako např. „Poskytovatel“ – viz níže čl. 1.2.1 VOP), nebo níže v čl. 1.3.1 VOP.
1.2. Základní informace
1.2.1. SPEAK THE QUEEN´S, Mgr. Michal Jonák, BA, IČ 74925822 (dále jen „Poskytovatel“), poskytuje zejména možnost vzdělávání (studia, osobního rozvoje) se zaměřením na výuku, popř. zdokonalování a prohlubování znalostí cizích jazyků (dále jen „Služby“).
1.2.2. Účelem Služeb Poskytovatele je tedy zásadně poskytování možnosti vzdělávání v oblasti výuky jazyků a osobního rozvoje.
1.2.3. Poskytovatel poskytuje Služby na základě smlouvy uzavřené se zájemcem (dále jen „Klient“) o poskytování Služeb (dále jen „Smlouva“). Po-skytovatel se Smlouvou zavazuje poskytnout Služby a Klient se zavazuje zaplatit Poskytovateli Odměnu.
1.2.4. Předpokládá se, že v některých případech Klient nebude konečným konzumentem Služeb (kupř. v situaci, kdy Klientem bude podnikatel anebo jiný zaměstnavatel, který poskytování Služeb zajišťuje pro své zaměstnance anebo pro jiné osoby). Předpokládá se, že Klienty mohou být pod-nikatelé, spotřebitelé i jiné osoby.
1.2.5. Předmětem VOP je obecná úprava práv a povinností Poskytovatele, Klienta a Studujícího souvisejících se Službami. VOP se použijí v tom rozsahu, v jakém příslušná otázka není řešena Smlouvou. Není-li určitá otázka upravena Smlouvou ani VOP, použije se příslušný právní předpis.
1.2.6. Poskytovatel není školou ani školským zařízením ve smyslu zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).
1.2.7. S ohledem na povahu Služeb a množství faktorů, které jsou mimo jeho vliv (jako jsou např. schopnosti, dovednosti, disciplína, časové a další možnosti a okolnosti na straně Studujícího), Poskytovatel nemůže převzít odpovědnost za úspěšné využití možností plynoucích z poskytnutí Služeb.
1.2.8. Projevením zájmu o poskytnutí Služeb odesláním Objednávky, Přihlášky či jiného smluvního návrhu Poskytovateli Klient potvrzuje, že se s VOP seznámil a bere na vědomí, že uzavřením Smlouvy (k uzavření Smlouvy viz čl. 2.1) se stávají její nedílnou součástí v rozsahu, v jakém se od nich Smlouva neodchyluje.
1.2.9. V případě rozporu mezi Smlouvou a VOP či v pochybnostech má Smlouva přednost před VOP. Až na zřejmé výjimky jsou VOP míněny zce-la vážně.
1.3. Definiční ustanovení
1.3.1. Níže uvedené výrazy použité ve VOP, počínají-li velkým písmenem, mají tento význam:
„Cena“ znamená odměnu Poskytovatele za poskytování Služeb Klientu, s nímž se Smlouva uzavírá na základě Objednávky;
„Ceník služeb“ znamená ceník Poskytovatele, dostupný na Webu poskytovatele nebo v Sídle poskytovatele samostatně nebo jako součást formuláře Smluvního návrhu; v něm jsou uvedeny zejména výše Odměny za nabízené Služby, popř. způsob jejich stanovení, výše Záloh, případná cenová zvýhodnění, jakož i informace související s předpisy o dani z přidané hodnoty;
„Daňový doklad“ znamená daňový doklad, zejména Fakturu, o uskutečnění zdanitelného plnění a o jeho zaplacení; v případě, že se Po-skytovatel stane plátcem DPH, rozumí se daňovým dokladem doklad ve smyslu § 26 ZDPH.
„DPH“ znamená daň z přidané hodnoty podle ZDPH;
„Faktura“ znamená účetní doklad ve smyslu § 11 z.č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších změn;
„Firemní kurz“ znamená Výuku sjednanou s Klientem na základě Objednávky pro zaměstnance Klienta, popř. pro jiné jím určené osoby;
„Individuální kurz“ znamená Kurz dojednaný Smlouvou s individuálním podmínkami mezi Poskytovatelem a jedním či několika Studují-cími;
„Kurz“ znamená soubor Lekcí, během nichž se uskutečňuje Výuka;
„Kurzovné“ znamená odměnu Poskytovatele za poskytování Služeb Klientu, s nímž se uzavírá Smlouva na základě Přihlášky, popř. jiného smluvního návrhu;
„Lekce“ znamená časovou jednotku Výuky, jejíž délka trvání je dána typem Kurzu (zpravidla 45 min.), popř. dohodou Klienta a Poskytovatele;
„Lektor“ znamená Poskytovatele nebo osobu určenou Poskytovatelem k provádění Výuky;
„Letní kurz“ znamená Kurz organizovaný pro letní období;
„Objednávka“ znamená písemnost (smluvní návrh), jejímž prostřednictvím Klient (zejména podnikatel) v souvislosti s výkonem své činnosti poptává Služby s cílem zajistit Výuku pro své zaměstnance, popř. jiné jím určené osoby, přičemž minimální obsah Objednávky musí odpovídat obsahu formuláře objednávky, dostupného na Webu poskytovatele v menu „Dokumenty“, popř. v Sídle poskytovatele;
„Odměna“ znamená společné označení pro Cenu a Kurzovné;
„Platební kalendář“ znamená rozvrh plateb za Služby na jednotlivé kalendářní měsíce zhotovený Poskytovatelem;
„Přihláška“ znamená písemnost (smluvní návrh), jejímž prostřednictvím Klient - fyzická osoba poptává Služby pro sebe, přičemž minimální obsah Přihlášky musí odpovídat obsahu formuláře přihlášky, dostupného na Webu poskytovatele v menu „Dokumenty“, popř. v Sídle poskytovatele;
„Sídlo poskytovatele“ znamená adresu Ostrov, Sládkova 1314, s přístupem z ul. Na Příkopě, PSČ 363 01;
„Skupinový kurz“ znamená Kurz organizovaný Poskytovatelem formou Lekcí společných pro více Studujících, kteří mají přibližně stej-né jazykové znalosti, určený k dosažení některé Znalostní úrovně;
„Smluvní návrh“ znamená Objednávku a Přihlášku společně, popř. jiný smluvní návrh;
„Specializovaný kurz“ znamená Kurz se specifickým (zejména profesním, popř. odborným) zaměřením, popř. jinými zvláštními podmínkami
„Studium“ znamená možnost fyzické osoby na základě Smlouvy jazykově se vzdělávat využitím Služeb;
„Studující“ znamená fyzickou osobu, o možnost jejíhož jazykového vzdělávání jde (bez ohledu na to, zda současně je či není Kli-entem a zda Smlouva byla uzavřena na základě Objednávky nebo Přihlášky či jinak) a která je oprávněna konzumovat Službu v rámci své osobní přítomnosti na Lekcích;
„Účet“ znamená bankovní účet č. 107-7595450247/0100;
„Výuka“ znamená přímou vzdělávací činnost prováděnou Poskytovatelem anebo Lektorem vůči Studujícím/u v rámci jednotli-vých Lekcí;
„Web poskytovatele“ znamená internetové stránky Poskytovatele http://www.speakthequeens.cz/;
„Zápis“ znamená zařazení Studujícího Poskytovatelem ke studiu v příslušném semestru příslušného školního roku;
„Záloha“ znamená zálohu na Odměnu placenou Klientem Poskytovateli v souvislosti podáním Objednávky anebo Přihlášky;
„ZDPH“ znamená zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty v příslušném znění.
„Znalostní úroveň“ znamená některou z uznávaných znalostních úrovní, resp. potřeb (např. začátečník, mírně pokročilý, velmi pokročilý apod.; příprava na maturitní zkoušku, na získání certifikátů ESOL /FCE, CAE)/, popř. IELTS či TOEFL, případně pro potřeby pilotů či odborných zkoušek v oblasti strojírenství či účetnictví; příprava na zkoušku z obchodní angličtiny /BCE apod./, na přijímací zkoušku na VŠ; A1, A2 a dále B1, B2, C1, C2 atd. podle SERR /Evropský referenční rámec pro jazyky/).
2. Uzavření a změny Smlouvy
2.1. Vznik Smlouvy
2.1.1. Uzavření Smlouvy může následovat zejména po seznámení se Klienta, popř. Studujícího s VOP, vyplnění a odeslání Objednávky, Přihlášky, popř. jiného smluvního návrhu Klienta Poskytovateli a zaplacení Zálohy Poskytovateli.
2.1.2. Odesláním Smluvního návrhu a zaplacením Zálohy Klient vyjadřuje skutečnost, že se seznámil s VOP a má zájem o uzavření Smlouvy s vědomím, že na právní poměry, týkající se Služeb se vztahují pravidla obsažená ve VOP, nebude-li dohodnuto jinak.
2.1.3. Vznik Smlouvy nastává za podmínky uhrazení Zálohy okamžikem, kdy Klient obdrží sdělení Poskytovatele o tom, že Smluvní návrh Klienta přijímá (bez toho žádná Smlouva nevznikne), popř. o tom, že Poskytovatel provedl Zápis. Smluvní návrh Klienta Poskytovatel nemusí při-jmout, zejména pokud Klientem není zaplacena Záloha nebo pokud by byla překročena výuková kapacita Poskytovatele.
2.1.4. Smluvní návrhy Poskytovatel vyřizuje v pořadí, v jakém mu došly, přičemž současně nemusí přihlédnout k těm, u kterých nedošlo ke včasné úhradě Zálohy.
2.1.5. Smluvní návrh může Klient odeslat elektronicky. Možnost podat Smluvní návrh v Sídle poskytovatele, popř. jeho zaslání do Sídla poskytova-tele tím není dotčena;
2.1.6. Vzhledem k tomu, že Služby jsou organizovány zejména v průběhu školního roku a v jednotlivých semestrech, nemusí Poskytovatel reflekto-vat Smluvní návrh Klienta, týkající se Skupinového kurzů, zejména pokud je obdrží později než 7 dnů před počátkem školního roku.
2.2. Změna Smlouvy
2.2.1. Není-li v těchto VOP či Smlouvou stanoveno jinak nebo nevyplývá-li ze Smlouvy či VOP něco jiného, změna Smlouvy může být sjednána pouze písemně. Změna Smlouvy se stává účinnou dnem, kdy jejímu navrhovateli dojde písemné sdělení druhé smluvní strany o tom, že se změnou souhlasí (v celém rozsahu).
3. Organizace studia
3.1. Zápis
3.1.1. Studující náležející do Skupinového kurzu jsou povinni požádat Poskytovatele o provedení Zápisu. Zápis však provede Poskytovatel automa-ticky u Klienta v souvislosti se vznikem Smlouvy vždy ohledně prvního semestru prvního školního roku studia.
3.1.2. O Zápis lze požádat v době od 1. června do 31. srpna ohledně zimního semestru; a v období od 1. prosince do 31. ledna ohledně letního se-mestru.
3.1.3. Za žádost o Zápis se považuje rovněž úhrada Kurzovného za příslušný semestr, pokud je platba připsána na Účet ve lhůtě pro žádost o Zápis dle čl. 3.1.2.
3.1.4. Na požádání Klienta, popř. Studujícího, Poskytovatel vydá žadateli potvrzení o tom, že Studující byl zapsán ke studiu pro Skupinový kurz.
3.1.5. U Firemních, Specializovaných a Individuálních kurzů se Zápis nepředpokládá.
3.2. Zařazování podle Znalostní úrovně
3.2.1. Před zahájením Kurzu (zejména skupinového) je Poskytovatel oprávněn ověřit úroveň jazykových znalostí Studujícího.
3.2.2. Za účelem dle čl. 3.2.1 se Studující podrobí - podle rozhodnutí Poskytovatele - písemnému testu anebo pohovoru.
3.2.3. V případě, kdy vyjde najevo, že úroveň jazykových znalostí Studujícího zjištěná Poskytovatelem zejména podle čl. 3.2.2 je nižší než úroveň tvrzená Klientem, popř. Studujícím, je Poskytovatel oprávněn zařadit Studujícího do Kurzu pro něho vhodnějšího, popř. v krajním případě Studujícího vyřadit, není-li podle Poskytovatele přeřazení Studujícího do jiného Kurzu možné či vhodné.
3.2.4. V případě, kdy až v průběhu Studia vyjde najevo, že dosavadní zařazení Studujícího do Kurzu s určitou Znalostní úrovní není – dle uvážení Poskytovatele - adekvátní, je Poskytovatel oprávněn, zejména k návrhu Lektora, změnit zařazení Studujícího a přeřadit jej do Kurzu pro něho vhodnějšího, popř. v krajním případě jej vyřadit, není-li podle Poskytovatele přeřazení možné či vhodné.
3.2.5. Vedle testů vstupních se provádí testy (písemné anebo ústní) průběžné, popř. závěrečné za účelem ověření vývoje úrovně znalostí Studujícího za předešlé období, avšak vždy alespoň jednou za školní rok nejpozději před závěrem druhého semestru. Za tím účelem se Studující podrobí - podle rozhodnutí Poskytovatele - písemnému testu anebo pohovoru.
3.3. Zařazování do Skupin při Firemní a Individuální Výuce
3.3.1. Při zařazování Studujících se v těchto případech ustanovení čl. 3.2 použije přiměřeně.
3.4. Organizace Výuky
3.4.1. Výuka pro Skupinové kurzy probíhá od září do června následujícího roku (školní rok) a je rozdělena do dvou semestrů. První – zimní - semestr začíná vždy druhé pondělí měsíce září příslušného kalendářního roku, druhý – letní - semestr pak začíná třetí pondělí měsíce února následují-cího kalendářního roku.
3.4.2. Výuka pro Skupinové kurzy probíhá zpravidla o pracovních dnech. V průběhu školního roku se Výuka pro Skupinové kurzy neprovádí v období 24.12. - 1.1. a dále v době jarních prázdnin a státních svátků.
3.4.3. Časový rozvrh Lekcí Skupinových kurzů určuje Poskytovatel po dohodě s Lektorem vždy alespoň na období jednoho semestru a uveřejňuje jej na Webu poskytovatele počátkem lhůty k Zápisu dle čl. 3.1.2.
3.4.4. Časový rozvrh Lekcí Firemních kurzů je věcí dohody Klienta a Poskytovatele. Zpravidla se určuje předem jako pravidelně se opakující stano-vením dne v týdnu a časem počátku Lekce.
3.4.5. Časový rozvrh Lekcí u ostatních kurzů se určuje zpravidla předem jako pravidelně se opakující stanovením dne v týdnu a časem počátku Lek-ce.
3.5. Rozsah a obsah Výuky a Studia
3.5.1. Rozsah a obsah Výuky a Studia zásadně odpovídá povaze příslušného Kurzu.
3.6. Metody Výuky
3.6.1. Metody Výuky u Skupinových kurzů určuje Poskytovatel (prostřednictvím Lektora) zejména podle úrovně znalostí a výsledků Studujícího, druhu Skupiny, v rámci možností i dle jejího složení a sdíleného zaměření, s cílem co nejlepší efektivity Výuky s vyváženým využitím zásad názornosti, individuálního přístupu s podporou aktivity, samostatnosti a tvořivosti.
3.6.2. Metody Výuky u jiných než Skupinových kurzů jsou věcí dohody Klienta a Poskytovatele. Není-li takové dohody, ustanovení čl. 3.6.1 se po-užije přiměřeně.
3.6.3. Metodami Výuky jsou zejména: klasické: výkladová, vysvětlovací, popisová, pomocí psaných textů, pomocí poslechu; reproduktivní pomocí opakování (ústní reprodukcí, rozhovorem, čtením, psaním, řešením praktických situací; aktivizační: metody monologické, dialogické i diskuz-ní, metody situační, inscenační, alternativní: brainstorming; s použitím přímé i nepřímé strategie atp. a jejich kombinace se zásadním akcen-tem na komunikaci v příslušném jazyce a naopak co největší minimalizace komunikace v českém jazyce.
3.6.4. Podmínkou efektivní Výuky je kromě přítomnosti na Lekcích aktivní přístup Studujícího, zahrnující zejména: - doporučené samostudium, vč. četby a poslechu apod. - plnění „domácích úkolů“, jimiž může být samostatné vytvoření textu na určité téma o určitém rozsahu, příprava souvislého projevu určitého trvání atp.
3.6.5. Studující, kteří nebudou dělat domácí úkoly, číst doporučenou četbu nebo kteří budou při Lekci opisovat či zlobit, dostanou černé ko-lečko nebo přes prsty a při opakování takových provinění mohou být Poskytovatelem posláni klečet do kouta až na 10 minut popř. i pra-nýřováni, a to i před ostatními účastníky téhož Kurzu. Ponechání Studujících za trest po vyučování v místě Lekce je možné pouze na zá-kladě písemné dohody, učiněné bez nepřiměřeného nátlaku či bázně.
3.6.6. Pochvaly, diplomy a jiné projevy uznání může navrhnout kterákoli ze stran Smlouvy a jsou vítány, avšak jen za předpokladu, že vůči Stu-dujícímu jsou vysloveny Poskytovatelem, popř. Lektorem, v opačném případě, jen pokud pro projev uznání pro Poskytovatele, popř. Lek-tora hlasovala nadpoloviční většina na Lekci přítomných Studujících (tajné hlasování jakož i laciné komplimenty ze strany Studujících jsou zapovězeny).
3.7. Materiály
3.7.1. Bez ohledu na to, že Poskytovatel Studujícím Skupinových kurzů, popř. ve vztahu k určité Znalostní úrovni doporučuje určité studijní, výuko-vé a jiné obdobné materiály (dále jen „Materiály“, tyto nejsou součástí Služeb. Materiály mohou být k zakoupení u Poskytovatele. Je na Po-skytovateli, zda, za jakých podmínek a v jakém rozsahu Materiály poskytne či zajistí.
3.7.2. Problematika Materiálů pro jiné, než Skupinové kurzy je věcí dohody Klienta a Poskytovatele. Není-li takové dohody, ustanovení čl. a 3.7.1 a 3.7.2 se použijí obdobně.
3.7.3. V případě, že Poskytovatel poskytne Studujícímu jakékoli Materiály, děje se tak pouze pro osobní potřebu Studujícího za účelem Studia a v rozsahu odpovídajícím sjednané Službě. Jiným užitím by mohlo dojít k porušení autorských práv.
3.7.4. Za materiály se nepovažují jiné předměty, než jaké obvykle slouží Studiu (zejména ne svačiny, povzbuzující či tišící prostředky, hračky, šidítka atp.).
3.8. Místo plnění
3.8.1. Místem plnění (konání Lekcí) u Skupinových kurzů je učebna v Sídle poskytovatele); pokud je to podle Poskytovatele, popř. Lektora, vhodné tematicky, může se - po předchozím projednání se Studujícími - konat Lekce na jiném vhodném místě, a to i venku, pokud je vyloučeno, že by mohla nastat alergická reakce apod.
3.8.2. Určení místa plnění u jiných, než Skupinových kurzů je věcí dohody Klienta a Poskytovatele. Není-li takové dohody, ustanovení čl. 3.8.1 se použije obdobně.
3.9. Provádění záznamů
3.9.1. S výjimkou písemných záznamů, poznámek v materiální či elektronické podobě není dovoleno v průběhu Lekce bez předchozího výslovného souhlasu Poskytovatele, popř. Lektora pořizovat záznamy (vč. zvukových či audiovizuálních).
3.9.2. Naproti tomu je Poskytovatel, popř. Lektor oprávněn zejména v zájmu názornosti pořizovat při Lekcích zvukové záznamy a pracovat s nimi v rámci Lekce. Poskytovatel odpovídá za to, že po uplynutí předpokladatelné doby využití takto pořízeného záznamu bude tento smazán.
3.10. Zrušení Lekce
3.10.1. V případě zrušení či jiného odpadnutí Lekce je Poskytovatel povinen odpadnutí Lekce neprodleně oznámit Studujícím. Poskytovatel oznámí dotčeným Studujícím, popř. Klientům bez zbytečného odkladu, zda a jakým způsobem bude odpadnutí Lekce zohledněno, zejména, zda a kdy se uskuteční náhradní Lekce, popř. zda, v jaké výši a kdy se předpokládá vrácení příslušné části Odměny.
3.10.2. Obsah studia, resp. Výuky a jednotlivých Lekcí určuje Poskytovatel (popř. Lektor) v závislosti na dosavadní úrovni jazykových znalosti Stu-dujícího a na úrovni, jaké by mělo být za optimálních podmínek dosaženo v daném Kurzu.
4. Další práva a povinnosti Poskytovatele
4.1.1. Poskytovatel je povinen poskytovat Služby v souladu se Smlouvou, tj. ve stanoveném rozsahu a kvalitě.
4.1.2. Na odpovědnost Poskytovatele za řádné plnění Smlouvy nemá vliv, zda Výuku zajišťuje osobně nebo pomocí Lektorů.
4.1.3. Poskytovatel je povinen pro Výuku zajistit Lektory s dostatečnou kvalifikací a praxí a osobními předpoklady a jejich kvalifikaci a předpoklady ověřovat.
4.1.4. Poskytovatel ustanovuje Lektory, pokud možno na období školního roku, popř. semestru. Možnost změny Lektora je Poskytovateli vyhrazena.
4.1.5. V případě Skupinové Výuky je Poskytovatel povinen zajistit, aby Lektor byl obeznámen s výsledky testů dle čl. 3.2, absolvovaných Studují-cími, k jejichž Výuce byl Poskytovatelem ustanoven.
4.1.6. Vzhledem k tomu, že volba metod Výuky se odvíjí mj. od účinnosti Výuky, je Poskytovatel oprávněn vhodným způsobem, zejména pomocí testů dle čl. 3.2 pravidelně zjišťovat a sledovat vývoj znalostí u každého Studujícího tak, aby Poskytovatel mohl provádět jeho hodnocení a mohl Klienta, popř. Studujícího o jeho výsledku informovat.
4.1.7. Poskytovatel je povinen zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, týkajících se Klienta a Studujícího, o nichž se dověděl v souvislosti se Smlouvou.
4.1.8. V případě Firemních kurzů, je však Poskytovatel oprávněn poskytovat Klientovi informace o docházce Studujících (vč. omluvených a neo-mluvených účastí na Lekcích), o výsledcích testů a svém hodnocení Studujících. Na požádání Studujícího mu Poskytovatel poskytne informa-ce, jaké o něm poskytl Klientovi.
4.1.9. V rámci podmínek stanovených Smlouvou a VOP je Poskytovatel (popř. Lektor) oprávněn přijímat organizační opatření a vydávat pokyny tý-kající se Služeb, resp. Výuky.
4.1.10. V případech, kdy jednáním Studujícího dojde nebo by mohlo dojít k narušení průběhu Lekce a jiné opatření se Poskytovateli, popř. Lektorovi nejeví jako postačující, je oprávněn Studujícího vykázat.
4.1.11. V případě, kdy se Studující dopustil závažného porušení povinností, je Poskytovatel oprávněn vyloučit jej z Výuky. V takovém případě Posky-tovatel zašle sdělení o vyloučení Studujícímu, popř. Klientu, jde-li o Studujícího v rámci Firemního kurzu.
4.1.12. Poskytovatel je povinen zajistit náležitou ochranu údajů týkajících se Klienta, resp. Studujícího (v podrobnostech viz čl. 12).
5. Další práva a povinnosti Studujících
5.1.1. Studující je povinen osobně se účastnit Lekcí a řádně se na ně připravovat. Zájem o vzdělávání pomocí Služeb se předpokládá.
5.1.2. Studující je povinen plnit povinnosti ze Smlouvy, respektovat organizační opatření a pokyny Poskytovatele, popř. Lektora týkající se Služeb.
5.1.3. Studující je povinen vyvarovat se narušení řádného průběhu Lekce jak ve vztahu k němu samotnému, tak ve vztahu k ostatním přítomným, vč. Poskytovatele, popř. Lektora.
5.1.4. Studující při lekci mluví, jen pokud je Poskytovatelem, popř. Lektorem vyzván nebo je mu uděleno slovo.
5.1.5. Očekává se, že muži a chlapci se budou chovat k ženám a dívkám galantně a zdvořile, nebudou jim skákat do řeči a při odchodu je nebu-dou předbíhat (dávání přednosti při testech a zkoušení je však zapovězeno, ledaže s tím Poskytovate, popř. Lektor ad hoc vysloví před-chozí souhlas). Naproti tomu ženy a dívky mohou své zbraně užívat obezřetně a zdrženlivě (výrazný či dokonce vyzývavý styl chování, oblékání, líčení, účesu atp. se považuje za narušující řádný průběh Lekce; obdobně to platí nedostatečné šetření zásad zdravé hygieny a života vůbec). Mobily a jiné obdobné prostředky (s výjimkou přenosných počítačů apod.) ale také předměty nesloužící Výuce (s výjimkou netrvanlivých potravin a nenabalených nápojů a tekutin) mohou být Poskytovatelem, popř. Lektorem Studujícímu zabaveny a vydány po skončení Lekce, při opakování případně až po skončení daného semestru. Dovoleno je kouření pouze elektronických cigaret, avšak jen o přestávce a alespoň 50 m od místa konání Lekce a s tváří odvrácenou.
5.1.6. V případě, že Studujícímu bude bránit v účasti na Lekci překážka, je tento, popř. Klient povinen neprodleně sdělit takovou skutečnost Lekto-rovi, popř. Poskytovateli, a to pokud možno předem. V případě Studujícího náležejícího do Firemního kurzu, je posouzení a patřičné zohled-nění důvodů neúčasti Studujícího na Lekci vyhrazeno Klientu.
5.1.7. V případě neúčasti Studujícího na Lekci nenáleží Studujícímu, popř. Klientu zásadně žádná kompenzace (vrácení části Odměny, sleva atp.). Zejména podle povahy důvodu neúčasti, včasnosti případné omluvy neúčasti, přístupu Studujícího a podle svých možností mj. v závislosti na počtu a druzích otevřených Kurzů Poskytovatel může dle svého uvážení takovému Studujícímu poskytnout možnost náhradní Lekce za zmeš-kanou.
5.1.8. V případě vykázání Studujícího z Lekce Firemního kurzu nenáleží vykázanému Studujícímu, popř. Klientu žádná kompenzace.
5.1.9. Zanikla-li Smlouva v případě Skupinového kurzu vyřazením Studujícího dle čl. 3.2, má vyřazený Studující právo na vrácení alikvotní části zaplacené Odměny, popř. Zálohy, v závislosti na tom, kolik Lekcí bylo kryto zaplacenou Odměnou, popř. Zálohou a kolik z nich se neuskuteč-nilo.
6. Další práva a povinnosti Klienta
6.1.1. Pakliže VOP stanoví povinnosti Studujícímu, který náleží do Firemního kurzu, je Klient povinen Studujícího seznámit s VOP a zajistit, aby Studující takové povinnosti řádně plnil.
6.1.2. Klient se u Firemního kurzu může vyjadřovat k určení obsahu Výuky, popř. jejího zaměření. V případě zájmu Klienta o tuto možnost, je Po-skytovatel povinen k jeho žádosti poskytnout mu potřebné informace. Předpokládá se však, že takou možnost Klient využije především již před uzavřením Smlouvy.
6.1.3. V případě Firemního kurzu má Klient právo provádět kontrolu plnění Smlouvy mj. přítomností na Lekci – to však za podmínky, že bude re-spektovat pokyny Poskytovatele, popř. Lektora a nebude nijak zasahovat do jejího průběhu, komentovat jej nebo Lekci jinak narušovat. O tom, že hodlá provést takovou kontrolu, je však povinen vyrozumět Poskytovatele písemně alespoň tři pracovní dny předem s uvedením, koho případně pověřil účastí na Lekci. Případné projednání výsledků kontroly je předmětem samostatného jednání mimo Výuku.
6.1.4. Nepřítomnost Studujícího náležejícího do Firemní ho kurzu na Lekci nemá vliv na Odměnu Poskytovatele.
7. Jiná práva a povinnosti
7.1.1. Poskytovatel a Klient se zavazují plnit své povinnosti řádně a včas a předcházet vzniku škod na zdraví a majetku. V případě, že nastane okol-nost, která má nebo může mít negativní vliv na možnost řádného plnění Smlouvy, je povinen o tom co nejdříve informovat druhou smluvní stranu.
7.1.2. Vznikne-li mezi Klientem a Poskytovatelem neshoda, týkající se práv a povinností ze Smlouvy, zavazují se co nejdříve v zájmu předcházení sporům nejprve si sdělit svá stanoviska, objasnit jejich důvody a usilovat o odstranění neshody a dosažení shody v příslušné otázce. Nepodaří-li se neshodu odstranit, zavazují se Klient a Poskytovatel konstruktivním jednáním urovnat spor přímo.
7.1.3. Je-li Klient spotřebitelem (viz čl. 13.1.1 VOP), má právo na mimosoudní řešení případného sporu.
8. Finanční záležitosti
8.1. Odměny a jejich placení
8.1.1. Výši Odměn (Cen, Kurzovného atp.) a termíny splatnosti stanoví Ceník služeb.
8.1.2. Nestanoví-li Ceník služeb jinak, Kurzovné za zimní semestr musí být uhrazeno nejpozději do konce prvního týdne měsíce září a Kurzovné za letní semestr musí být uhrazeno nejpozději do konce druhého týdne měsíce ledna.
8.1.3. V případě Firemního kurzu Klient hradí Cenu bez dalšího již na základě Smlouvy, popř. Platebního kalendáře převodem na Účet předem za jednotlivé kalendářní měsíce vždy do 15. dne předešlého kalendářního měsíce. Jako variabilní symbol uvede číselný údaj odpovídající měsíci, za který je placeno, a to ve tvaru „RRRR.MM.“ (např. u ledna 2018 takto: 201801) a ve zprávě pro příjemce svůj název, popř. příjmení. Do tří pracovních dnů od připsání platby na příslušný kalendářní měsíc na Účet zašle Poskytovatel Klientu Daňový doklad.
8.1.4. Není-li u Firemního kurzu splatnost plateb na Odměnu řešena Smlouvou, určuje výši platby za Služby za jednotlivé kalendářní měsíce Platební kalendář, a to podle počtu Lekcí, připadajících na příslušný měsíc a výše Odměny za jednu Lekci, popř. připadající na jednu Lekci. Platební kalendář zašle Poskytovatel Klientu s potvrzením přijetí Objednávky, popř. bez zbytečného odkladu po vzniku Smlouvy.
8.1.5. Je-li dohodnuto placení za Služby na základě Faktury (zpravidla za jeden kalendářní měsíc), činí její splatnost 10 dnů od jejího odeslání pří-slušnému adresátovi. Ve faktuře se uvede zejména množství Lekcí, popř. jiných jednotek, určených Smlouvou.
8.2. Výhody
8.2.1. V případě, že se na Klienta vztahuje zvýhodnění uvedené v Ceníku služeb nebo Klientovi bylo Poskytovatelem přiznáno cenové zvýhodnění, spojené s dodržením určité podmínky, Klient pozbývá právo na takové zvýhodnění, pokud příslušnou podmínku nesplnil nebo přestal splňovat.
8.3. Způsob placení
8.3.1. Nejde-li o Firemní kurz, platby je možno provádět - v hotovosti nebo - převodem na Účet s tím, že v takovém případě musí být ve zprávě pro příjemce (Poskytovatele) uvedeno jméno a příjmení Studujícího.
8.3.2. V případě Firemního kurzu se platby provádí převodem na Účet, není-li dohodnuto něco jiného.
8.4. Dárkové poukázky
8.4.1. Nejde-li o Firemní Výuku, po dohodě s Klientem může Poskytovatel vystavit dárkovou poukázku pro Klientem určenou osobu na určitou pe-něžní částku s určitou dobou platnosti (zpravidla pro určitý školní rok a určitý počet Lekcí). Určená osoba – Studující pak může předložením poukázky v období trvání její platnosti Poskytovateli v rozsahu odpovídajícím hodnotě uvedené v poukázce uhradit Kurzovné či jeho část. Uplynutím doby platnosti poukázky však možnost jejího využití zaniká.
8.5. Smluvní pokuty
8.5.1. V případě prodlení Klienta s placením, které přesáhne 5 prac. dnů může Poskytovatel požadovat smluvní pokutu do výše odpovídající 0,1% z dlužné částky za každý den prodlení.
8.5.2. V případě prodlení Poskytovatele s placením, které přesáhne 5 prac. dnů může Klient požadovat smluvní pokutu do výše odpovídající 0,1% z dlužné částky za každý den prodlení.
9. Náhrada nákladů
9.1.1. Vyřadí-li Poskytovatel Studujícího, popř. Klienta podle čl. 3.2.3, je oprávněn po něm požadovat úhradu částky 400,- Kč jakožto paušální ná-hradu nákladů a o tuto částku snížit částku Odměny, na jejímž vrácení Poskytovatelem mu případně vznikne nárok. O tom, že toto své právo Poskytovatel využil, postačuje ústní sdělení Poskytovatele, popř. informace ve zprávě pro příjemce při převodu vracené částky na účet Klienta.
10. Práva a povinnosti z vadného plnění, Reklamace
10.1. Vady Služeb
10.1.1. Vadou Služby se rozumí poskytnutí Služby, která nemá stanovené, ujednané, popř. obvyklé vlastnosti.
10.1.2. S ohledem na povahu Služeb je žádoucí, aby Studující případnou nespokojenost, jež by mohla mít původ v případné vadě Služby, vyjádřil bez-prostředně tak, aby bylo možno zjednat nápravu na místě.
11. Reklamace
11.1.1. Nebude-li důvod nespokojenosti Studujícího týkající se Služby vyřízen postupem podle čl. 10.1.2, může Klient uplatnit reklamaci. Reklamace se uplatňuje písemně u Poskytovatele. V reklamaci je nutné uvést její důvod a popsat charakter vad, jinak k ní nelze přihlížet.
11.1.2. Poskytovatel se k řádné a včasné reklamaci vyjádří bez zbytečného odkladu.
11.1.3. Pokud uzná Poskytovatel reklamaci za důvodnou, zajistí na vlastní náklady nápravu. Reklamace musí být vyřízena do 30 dnů.
11.1.4. Důvodem reklamace nemůže být fakt, že poskytovatel provedl změnu v určení Lektora Kurzu. Důvodem reklamace dále nemohou být Materiály.
11.2. Lhůta k uplatnění reklamace
11.2.1. Rozhodne-li se Klient uplatnit reklamaci, musí tak učinit u Poskytovatele bez zbytečného odkladu poté, co vadu Služby zjistí, popř. kdy ji při běžné péči mohl zjistit, nejpozději však do 10 dnů ode uskutečnění Lekce, jíž se reklamace týká.
11.2.2. Nároky plynoucí z odpovědnosti za vady zanikají, není-li reklamace uplatněna řádně a včas.
12. Důvěrnost a ochrana osobních údajů
12.1. Osobní údaje
12.1.1. Poskytovatel respektuje důvěrnost údajů o Klientech a Studujících, jakožto subjektech údajů, bez ohledu na to, jakým způsobem mu byly poskyt-nuty. Data, vč. osobních údajů jsou zabezpečena a chráněna proti zneužití. Osobní údaje Poskytovatel zpracovává v souvislosti se Smlouvou a za účelem jejího plnění, včetně nezbytných účetních operací, vystavení daňových dokladů, identifikaci bezhotovostních plateb a pro komunikaci s Klienty a Studujícími, a pro související administrativní a marketingové účely, týkající se Služeb.
12.1.2. Na požádání příslušného subjektu údajů mu Poskytovatel podle možnosti obratem písemně oznámí, zda a jaké osobní údaje o něm zpracovává.
12.1.3. Odesláním Smluvního návrhu Poskytovateli Klient souhlasí s výše uvedeným zpracováním údajů. V rozsahu nad rámec daný potřebou plnění Smlouvy Poskytovatelem může subjekt údajů souhlas písemně odvolat.
12.1.4. Poskytovatel, Lektor a Studující jsou povinni zachovávat důvěrnost ohledně informací, které se dověděli o Studujících, resp. Studující o ostatních Studujících, v souvislosti se Studiem. Za plnění této povinnosti Studujícími vůči ostatním Studujícím však Poskytovatel neodpovídá.
12.2. Cookies
12.2.1. Poskytovatel používá cookies ke sledování preferencí návštěvníků Webu poskytovatele s cílem optimalizovat jej. Cookies jsou malé „soubo-ry”, které se uloží na pevný disk PC či obdobného zařízení návštěvníka. Identifikuje se pouze „cookies“ na pevném disku. Používání „cookies“ však lze kdykoli deaktivovat v internetovém prohlížeči návštěvníka.
12.3. Komunikace
12.3.1. Je v zájmu Klienta, popř. Studujícího, aby při změně jeho kontaktních a obdobných údajů Poskytovateli, popř. Lektorovi oznámil příslušnou změnu, vč. uvedení nového údaje Změna kontaktního údaje nabývá účinnosti 3. prac. dnem po dojití oznámení o změně.
12.3.2. Kontaktní údaje Poskytovatele jsou uvedeny na Webu poskytovatele.
13. Spotřebitelská ustanovení
13.1. Spotřebitel
13.1.1. Spotřebitel je fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání. Spotřebitel-ská ustanovení se proto vztahují pouze na takovouto fyzickou osobu.
13.1.2. K mimosoudnímu řešení případného sporu mezi Klientem - spotřebitelem a Poskytovatelem je s ohledem na povahu Služeb příslušná Česká obchodní inspekce.
14. Ukončení Smlouvy
14.1. Uplynutí doby
14.1.1. Byla-li Smlouva sjednána na určitou dobu, zanikne uplynutím takové doby.
14.2. Výpověď
14.2.1. Smlouvu lze ukončit písemnou výpovědí. Výpovědní lhůta činí jeden měsíc a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce po jejím doru-čení.
14.3. Dohoda
14.3.1. Smluvní strany mohou Smlouvu ukončit písemnou dohodou.
14.4. Odstoupení
14.4.1. Smluvní strana má právo má právo odstoupit od Smlouvy v případě, že druhá strana závažně, popř. opakovaně porušila Smlouvu nebo v při-měřené lhůtě nezjednala nápravu. Odstoupení musí být učiněno písemně a jeho účinky nastávají doručením adresátu.
14.5. Odstoupení spotřebitele
14.5.1. Klient, který je spotřebitelem, má možnost od Smlouvy odstoupit do 14 dnů ode dne jejího uzavření, a to i bez uvedení důvodů. Odstoupení musí být učiněno písemně (prostřednictvím držitele poštovní licence, či e-mailem) za použití vzoru, jenž je přílohou VOP (viz níže) a to tak, aby písemnost obsahující odstoupení došla Poskytovateli nejpozději v poslední den uvedené lhůty.
14.5.2. Pokud Klient takto odstoupí od Smlouvy, Poskytovatel je povinen Klientu vrátit do 14 dnů ode dne, kdy mu došlo oznámení o odstoupení od Smlouvy, všechny platby, které od Klienta obdržel.
14.5.3. Pro vrácení plateb použije Poskytovatel stejný platební prostředek, který použil Klient pro provedení počáteční transakce, pokud výslovně ne-určil jinak.
14.5.4. V případě odstoupení od Smlouvy za podmínky, že Poskytovatel s plněním Smlouvy započal na výslovnou žádost Klienta před uplynutím lhů-ty pro odstoupení od Smlouvy, se Klient zavazuje uhradit Poskytovateli poměrnou část sjednaného Kurzovného za plnění poskytnuté do oka-mžiku odstoupení od Smlouvy.
14.6. Jiné způsoby ukončení
U Skupinových kurzů Smlouva zaniká v případě, že se Studující nezapíše ke Studiu v době stanovené pro Zápis pro příslušný semestr. Nejde-li o Firemní kurz, Smlouva zaniká také vyřazením Studujícího podle čl. 3.2 a vyloučením Studujícího dle čl. 4.1.11.
15. Účinnost VOP
15.1.1. Tyto všeobecné smluvní podmínky jsou platné od 1.7. 2018
PŘÍLOHA
Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy dle čl. 14.5.1 VOP (vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oznámení o odstoupení od smlouvy
- Adresát:
Mgr. Michal Jonák, BA,
Sládkova 1314 Ostrov,
PSČ 363 01
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
- Oznamuji/oznamujeme(*), že tímto odstupuji/odstupujeme(*) od smlouvy o o poskytnutí těchto služeb(*)
- Datum objednání(*)/datum obdržení(*)
- Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů
- Adresa spotřebitele/spotřebitelů
- Podpis spotřebitele/spotřebitelů (pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě)
- Datum
(*) Nehodící se škrtněte nebo údaje doplňte.